HTML

Élet Kínában, 中国

Friss topikok

Címkék

beijing (4) blog (6) blogom (6) dandong (1) egyetem (5) gaodaoma (7) hsk (1) iskoal (1) iskola (3) japán (1) keleti (7) kína (7) kínai (7) korea (2) koreai (1) kulturális fesztivál (1) magyar (2) nagykövetség (1) peking (5) pekingi (5) qatar (1) shenyang (1) utazás (1) vizsga (1) Címkefelhő

2012.09.25. 09:56 高道马

10.09.2012-25.10.2012. Hozzászokás az iskolai élethez

Hát 15 nap telt el azóta mióta utoljára írtam, de ennek megvan a nagyon egyszerű oka, miszerint nem szeretném minden napomat részletesen leírni, hanem minden csak az érdekességeket és gondolatokat, illetve ha valami rendhagyó dolog történt, és mivel most még nem írtam az iskoláról, ezért épp ennek is eljött az ideje (de persze a napjaimról is fogok írni ezzel együtt, csak nem szedem szét napokra.) 
Na, szóval az iskola: 
Ha jól emlékszem legutoljára azért megejtettem pár szót róla, miszerint, mivel elkezdődött az iskola ezért most elég sok barátot szereztem, igaz is, közben megismertem azért mindenkit nagyjából, mert ugye nem lehet tudni az első pillanatban,hogy kivel lehet jóban az ember és kivel nem. Igazából két nagyobb baráti csoport tagja vagyok, egy amerikai (ahol én vagyok az egyetlen fekete bárány, mivel nem onnan jöttem mint ők), a másik meg egy vegyes, van minden fajta (főleg európai) nép. 
Az amerikaiakkal szoktam leginkább a hétköznapi dolgaimat intézni (pl hétköznap elmenni vacsizni, ha kell valami akkor vásárolni és miegyéb). a vegyes társasággal meg általában a hétvégi elmeneteleimet szoktam intézni.

Hogy beszéljek magáról az iskoláról is, nem olyan durva, mivel állítólag itt (Pekingi Egyetem) a kínai diákokat nagyon meghajszolják, olyannyira,hogy semmi más egyébre nincs idejük, nem véletlenül ez az egyetem a kínai no.# 1. Szóval mi azért kapunk szabad időt (mert még is akkor hogyan írogatnék most ?). És még hétvégén is van idő akármit csinálni hogy mondjam is az eddigi példákat az egyik hétvégén elmentem az osztályom nagy részével este, a másik hétvégén meg várost nézni mentem el, szóval nagyon különbözőek ám ezek a dolgok. 

Apropó előző héten sikerült megbetegednem is, mivel itt mindenhol orrba-szájba megy a légkondi és eléggé zavaró. Szobatársam is szereti fullon nyomatni, mert szerinte hideg van. Pedig már itt is kezd hűlni az idő, igaz még itt ilyen kényelmes farmergatyás meleg van, szóval eléggé jó idő van még, majd elméletileg november körül jön a rossz idő. Bár nem bánnám ha nem.

Következő héten nemzeti ünnep, így egy hetes szünet, én arra gondoltam (és persze nem csak én, hanem az egyetemi tanulók 70%-a is), hogy el kéne utazni valahová világot látni. Persze mindenkinek megvan a saját ötlete, így nekem is. Én egy amerikaival beszéltem meg,hogy utazzunk el a hideg északi vidékre, ShanYang nevű településre (ez még nem annyira észak) és majd onnan tovább valahova északra (jelenlegi terv: Észak-Korea és Kína határa, ahol a nagy fal eléri a tengert, sajnos a hely nevét elfelejtettem, nem én vagyok a fő szervező).

A szüneten levő héten lesz az úgynevezett kultúrális nap, amikor mi fogjuk az egyetemen képviselni Magyarországot. Izgalmas lesz, hiszen csak 3-an vagyunk. De holnap lesz megbeszélés, kíváncsi vagyok a harmadik magyar is feltűnik-e, mert írtam neki emailt, de válasz nem érkezett.

Még, hogy írjak valamit az iskoláról, az iskola teljesen olyan mint egy kis magániskola (vagy délutáni iskola) nincsenek nagy termek, és még nagy osztályok se, szóval nem ilyen hatalmas előadó termet kell elképzelni. Eléggé jó, meg már nagyjából összebarátkozott az osztály, szóval eléggé jó minden. 

De abba is hagyom a rizsázást, majd még próbálok hamarosan írni, mert még van miről, szereztem ám tapasztalatokat, az is megér egy misét, hogy hogyan viselkednek a kínai emberek. 

Szólj hozzá!

Címkék: blog kína egyetem peking kínai keleti blogom pekingi gaodaoma iskoal


A bejegyzés trackback címe:

https://gaodaoma.blog.hu/api/trackback/id/tr334801278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása