HTML

Élet Kínában, 中国

Friss topikok

Címkék

beijing (4) blog (6) blogom (6) dandong (1) egyetem (5) gaodaoma (7) hsk (1) iskoal (1) iskola (3) japán (1) keleti (7) kína (7) kínai (7) korea (2) koreai (1) kulturális fesztivál (1) magyar (2) nagykövetség (1) peking (5) pekingi (5) qatar (1) shenyang (1) utazás (1) vizsga (1) Címkefelhő

2012.10.21. 08:35 高道马

Vizsgahét

Múlt héten sikerült túlesni a vizsgahéten. Igaz nincs sok tantárgyam (összesen 3 db) de így is azért kellett eleget tanulni rá. Körülbelül az egész vizsga úgy nézett ki, hogy van egy írásbeli, van egy szóbeli, mindegyikre kapunk gyakorló feladatokat, szóbelire pl témákat, aztán hajrá!
Én persze azért mindenre készültem rendesen, a teszteket jól sikerült megírni, igaz 100%-ra akartam  mindegyiket, mert az óráim elég könnyűek, és a többiekhez képest elég jó vagyok (nem egóból mondom). De sajnos mindkét részben sikerült elrontanom egy kicsit, így kb 80-90% között vagyok (persze 20%-tól megy át az ember) Amúgy itt a Pekingi egyetemen az ilyen vizsgákon kb. mindenki átmegy. Mármint ha a kínai mint idegen nyelv tagozaton van. Mert van egy csoporttársam aki eddig csak angolul szólalt meg, persze néhányszor próbálkozott kínaival de szegénynek nem megy, de persze nem is próbálkozik tanulni, hanem minden éjszaka elmegy bulizni. Na, de mindegy majd erre is kitérek majd. 
Szóval mindenkit átrugdosnak, így nem is nagyon érdekel az eredmény, tudom magamról, hogy mit kell javítani és folyamatosan javítom is. 
Múlt héten pedig feliratkoztam egy HSK tanfolyamra, vettem könyvet is, azt néha-néha nézegetem. Általában megértem, hogy mit szeretne tőlem, de persze sokszor kell a szótár után nyúlnom, de azt mondták nekem, hogy ez csak természetes, mert ezért van a felkészítő óra, hogy majd begyakoroltassa az egészet. 
Szóval igen, feliratkoztam egy ilyen tanfolyamra is, szóval most úgy néz ki a novemberem (mert csak ekkor lesz felkészítő, mert december 2.-án vizsga), hogy: délelőtt duli, délután kicsi pihi, majd 4-6-ig HSK felkészítő, majd kungfu óra ha van rá még energiám. Szóval eléggé zsúfolt lesz ez a következő hónap. De nembaj, meg éri. 
Éppen esik az eső, ha valaki tudni akarja, ilyenkor kb megbolondul az élet, mert a kínaiak elolvadnak az esőben vagy nem tudom. Nem mernek kimenni. Bár tegnap és az előtt elég szmogos volt a környezet, kb 5 percre mentem ki és elkezdett fájni a torkom, és van egy ilyen mutató is, hogy mennyire jó a levegő manapság, az utóbbi 2 napra "very unhealthy" feliratot írt ki nagyon nagyon pirossal.
Hogy visszatérjek néhány eléggé érdekes dologra az egyetemen, amit nem árt megemlíteni, az néhány ember viselkedése. Minden nap elmegy bulizni, és kb semmit se törődik a tanulással. Én is szoktam persze bárba járni, de olyan 7-9 között elmegyek, mert van jobb dolgom is, és persze akkor is tudok beszélni a haverokkal, és a többi. De vannak olyanok, akik minden nap elmennek a bárba suli után és este hazaérnek (éjfél körül) és részegek persze kb. egész nap, mert nekik olcsó a pia (vagyis olcsóbb beszerezni mint otthon). Az ilyeneket, nem értem, de hát ők tudják, én nem azért jöttem kínába, hogy csak szórakozzak (persze szoktam kijárni, de nem csak azt csinálom). Én például azért szoktam kijárni, mert bizonyos napokon olcsó a kaja (15 yuan egy eléggé rendesen megcsinált nyugati kaja: hamburger, szendvics, burrito). Szóval igen, annak ilyenek, de persze nem csak itt, lehet, hogy csak engem zavarnak, mert én nagyon nem vagyok ilyen. Kitudja. 

Végezetül egy kép, ami bemutatja, hogyan is telnek a napjaink az iskolában:
DSC_0556.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: blog kína utazás egyetem vizsga iskola peking kínai keleti blogom pekingi beijing hsk gaodaoma


A bejegyzés trackback címe:

https://gaodaoma.blog.hu/api/trackback/id/tr374860480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása