HTML

Élet Kínában, 中国

Friss topikok

Címkék

beijing (4) blog (6) blogom (6) dandong (1) egyetem (5) gaodaoma (7) hsk (1) iskoal (1) iskola (3) japán (1) keleti (7) kína (7) kínai (7) korea (2) koreai (1) kulturális fesztivál (1) magyar (2) nagykövetség (1) peking (5) pekingi (5) qatar (1) shenyang (1) utazás (1) vizsga (1) Címkefelhő

2012.10.21. 08:51 高道马

Magyarok Kínában

A múlt héten volt szerencsém másodszorra is eljutni a Magyar Nagykövetségre, Kínában.
Ez egy olyan hely, amire minden Magyar számíthat, és szerintem örül is ha beléphet a kapuján, mert amint belép a kapun, egy másik világ tárul elé, azaz maga Magyarország. Olyan mintha egy kis Magyarország lenne Kínán belül. Mintha egy kis sziget lenne. 
A beléptetés eléggé körülményes, azaz csak is Magyar állampolgárok, Magyar útlevéllel léphetnek be, ha nincs pl útlevele vkinek, és még is Magyarnak vallja magát, az sajnos nem léphet be. Az útlevél kötelező kellék. Mondok erre egy példát is, hogy miért: van itt egy félig Magyar, félig Svéd diák, de nem léphet be a kapun, mert Svéd útlevele van. 
Szóval ha megtörténik a bejutás akkor örül az ember, és persze minden egyes alkalmazott Magyarul beszél, sőt kínaiakkal alig találkozik az ember odabenn. 
Én először azért mentem oda, hogy beszéljek néhány követségi emberrel, mert hamarosan lesz az egyetemen egy úgynevezett "kultúrális fesztivál" amire kéne a követség segítsége, és mikor először mentünk a követség eléggé sok segítséget adott nekünk, szóval köszönjük szépen nekik!
Most másodszorra azért tértünk be, mert október 23 miatt volt egy fogadás, Magyaroknak. Nagyon jó volt, nagyon sok Magyar kaja volt, és elhiheti mindenki nekem, hogy majdnem 2 hónap után már nagyon hiányzik minden fajta Magyar kaja, ez abban is nyilvánult meg, hogy olyanokat ettem amiket otthon biztos, hogy nem ennek meg.
A fogadáson apropó sok emberrel találkoztam, ebből a legnagyobb a nemzetvédelmi atasé, vele sikerült jót beszélgetni. Meg persze kapunk segítséget a kultúrális fesztiválra, különböző egyetemekről (majd, hogy hogyan is néz ki a kúltúrális fesztivál, és szervezése arról majd egy külön bejegyzésben). Szóval azokkal is sikerült beszélni, akik majd jönnek segíteni (énekelni magyar dalokat) a fesztiválra. 
Illetve a legérdekesebb, olyan kínai diákokkal is találkoztam, akik magyart tanulnak mint idegen nyelv. Igaz 4 éve tanulnak, még nem beszélnek tökéletesen, de persze azt is számba kell venni, hogy a magyar nem egy könnyű nyelv, így tényleg eléggé nehéz amit csinálnak. Megbecsülendő.
Amúgy ez az egész fesztivál most pénteken történt (3 nappal ezelőtt). Én speciel jól éreztem magam, nagyon sok és nagy emberrel, illetve még érdekes emberrel is találkoztam. Aki Kínában él magyarként mindenképp tegyen egy látogatást a pekingi nagykövetségre. Szeretettel fogadnak minden magyart.

Szólj hozzá!

Címkék: blog kína magyar egyetem iskola peking kínai keleti blogom pekingi nagykövetség beijing gaodaoma


A bejegyzés trackback címe:

https://gaodaoma.blog.hu/api/trackback/id/tr534860497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása